Kodėl verta sugrąžinti daugiakartines pakuotes?


Daugkartinės pakuotės: 10 priežasčių, kodėl verta jas sugrąžinti


Vyriausybės ir visuomenė vis labiau spaudžia įmones naudoti daugkartines pakuotes. Šiame straipsnyje aplinkosaugos konsultacijų bendrovės „Searious Business“ atstovė Emma Samson pateikia 10 svarbiausių komercinių priežasčių, dėl kurių įmonės turėtų kuo greičiau pereiti prie šios technologijos.Vyriausybės posėdžių salėse, įvairių pramonės šakų valdybų posėdžių salėse ir net tarp kaimynų, kurie sprendžia, į kurią šiukšliadėžę šiandien išmesti šiukšles, nuolat aptariama viena tema - pakuočių atliekos. Visi žinome, kad dabartinis ciklas „pagaminti, naudoti, išmesti“ negali tęstis amžinai. Kad apsaugotume savo planetą ir ateitį, privalome kuo ilgiau saugoti savo išteklius. Vienas iš galingų sprendimų - daugkartinės pakuotės.

B2B transporto srityje daugkartinio naudojimo pakuotės - tvirti krepšiai, patvarūs konteineriai ir sukraunami padėklai - egzistuoja jau daugelį metų, tačiau jos vis dar sudaro mažiau nei 10 % rinkos. Viena iš pagrindinių priežasčių - nepastebėtas ryšys tarp logistikos iššūkių, susijusių su žiediniais verslo modeliais, ir neišnaudoto pelno potencialo.

2020 m. Nyderlandų vartojimo prekių pereinamojo laikotarpio darbotvarkės tyrimas atskleidė, kad žiedinių verslų verslininkų ir logistikos paslaugų teikėjų požiūriai į atvirkštinę logistiką labai skiriasi. Viena šalis mato galimybes, nes „sunkvežimis ir taip važiuoja atgal tuščias“, kita šalis mato galimybes atlikti papildomą apmokestinamą užduotį.

1. Teisės aktų laikymasis

Būsimame ES Pakuočių ir pakuočių atliekų reglamente (PPWR) daug dėmesio skiriama pakartotinai naudojamoms transporto pakuotėms. Iki 2030 m. įmonės, gabenančios prekes toje pačioje šalyje, privalės naudoti 100 proc. daugkartinių pakuočių. Tarpvalstybinių pervežimų ES viduje atveju tikslas - 40 %, o iki 2040 m. - 70 %. Pradėjusios naudoti daugkartines pakuotes jau dabar, įmonės bus pasirengusios laikytis reikalavimų ir turės pranašumą.

2. Maksimalus tiekimo grandinės efektyvumas

Daugkartinės pakuotės pagerina logistikos operacijas, nes sumažina nuolatinio jų keitimo poreikį. Jos patvarumas leidžia atlaikyti transportavimo, tvarkymo ir sandėliavimo iššūkius neprarandant funkcionalumo, todėl procesai vyksta sklandžiau, mažiau trikdžių ir tiekimo grandinė tampa efektyvesnė.

3. Geresnė reputacija

Tvarumas nebėra tik skambus žodis - tai galingas išskirtinumas. Daugkartinių pakuočių naudojimas rodo, kad įmonė prisiima atsakomybę už aplinką. Partneriai, klientai ir suinteresuotosios šalys vis labiau vertina įmones, kurios imasi reikšmingų veiksmų tvarumo srityje, todėl tai yra pagrindinis įmonės reputacijos gerinimo veiksnys.

4. Mažesnis anglies dioksido pėdsakas

Pasirinkdamos ilgaamžę daugkartinio naudojimo tarą, logistikos įmonės sumažina vienkartinių pakuočių poreikį - mažiau išmetama dėžių, iškertama mažiau medžių ir pagaminama mažiau plastiko. Tai reiškia mažesnį anglies dioksido išmetimą. Kadangi ESG (aplinkos, socialinės ir valdymo) ataskaitos tampa vis svarbesnės, daugkartinės pakuotės padeda bendrovėms sumažinti 3 apimties išmetamųjų teršalų kiekį ir priartėti prie nulinio anglies dioksido kiekio tikslų.

5. Mažesnės išlaidos

Nors daugkartinės pakuotės gali pareikalauti didesnių pradinių investicijų, ilgainiui jos tampa ekonomiškai efektyvios. Kitaip nei vienkartinės pakuotės, kurias reikia nuolat pirkti, daugkartinio naudojimo sprendimai atsiperka su kiekvienu panaudojimu. Šioje „Searious Business“ ataskaitoje pateikti sėkmės parametrai rodo, kaip greitai susikaupia sutaupytos lėšos, kai įmonės įsidiegia ir išplėtoja šias sistemas.

6. Didesnis efektyvumas ir darbuotojų sauga

Daugkartinės pakuotės supaprastina operacijas. Darbuotojams nebereikia gaišti laiko ardant ir išmetant vienkartines pakuotes ar susiduriant su vinių, sąvaržų ar sulūžusių padėklų keliamais pavojais. Tai supaprastina darbo eigą, sumažina prastovų laiką ir sumažina traumų darbe riziką, todėl darbo aplinka tampa saugesnė ir efektyvesnė.

7. Erdvės optimizavimas ir efektyvumas

Daugkartinio naudojimo pakuotės dažnai projektuojamos taip, kad jas būtų galima optimaliai sukrauti ir optimaliai išnaudoti krovinio erdvę. Maksimaliai išnaudodamos kiekvieną gabenimo konteinerio ar pristatymo sunkvežimio centimetrą, įmonės gali pervežti daugiau prekių vienam kroviniui, todėl sumažėja reisų skaičius ir transportavimo išlaidos.

8. Pažangus duomenų rinkimas

Daugelyje daugkartinio naudojimo pakuočių sistemų įdiegtos išmaniosios technologijos, pavyzdžiui, jutikliai, kurie stebi tokias sąlygas kaip temperatūra ir drėgmė. Šie duomenys leidžia įmonėms optimizuoti logistikos maršrutus, numatyti techninės priežiūros poreikius ir sumažinti nuostolius. Ankstyvas problemų nustatymas reiškia mažiau brangių netikėtumų ir efektyvesnę veiklą.

9. Lojalumas prekės ženklui ir klientų patirtis

Vartotojus vis labiau traukia prekių ženklai, kurie pirmenybę teikia tvarumui. Priimdamos daugkartines pakuotes, logistikos įmonės atitinka aplinką tausojančių klientų vertybes. Tai skatina gilesnius santykius ir lojalumą, o tai lemia ilgalaikį klientų išlaikymą ir pasitenkinimą.

10. Konkurencinė diferenciacija ir lyderystė rinkoje

Pramonėje, kurioje diferenciacija gali būti sudėtinga, daugkartinių pakuočių naudojimas suteikia aiškų pranašumą. Pirmieji pradedantys naudoti pakuotes tampa tvarumo pionieriais, nustatančiais ekologiškus standartus, kurie pritraukia aplinką tausojančius klientus ir partnerius. Tai ne tik pagerina prekės ženklo įvaizdį, bet ir sukuria konkurencinį pranašumą perpildytoje rinkoje.

Pasaulinis perėjimas prie žiedinės ekonomikos neabejotinas, ir tai susiję ne tik su aplinkosauga. Daugkartinės pakuotės suteikia didelių komercinių galimybių. Įmonės, kurios dabar priima daugkartinio naudojimo sprendimus, gali laimėti dėl sumažėjusių sąnaudų, didesnio efektyvumo ir geresnės reputacijos tiek klientų, tiek suinteresuotųjų šalių akyse. Perspektyvus požiūris ne tik didina trumpalaikį pelną, bet ir užtikrina ilgalaikį atsparumą besikeičiančioje rinkoje. Sugrąžinkime jį atgal.


Atgal